czwartek, 14 września 2017

Moja Lady Jane, Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows


Czasem dzieje się tak, że historia nie idzie po naszej myśli. Niejednokrotnie widzimy jak na pozór błahe zdarzenie zmienia nasze dalsze życie. W powieści Moja Lady Jane autorki nie zmieniły jednego szczegółu z życia Lady Jane Grey, ale jego większą część. Jak? Zobaczcie sami!

Prześmieszna, fantastyczna, romantyczna i (niezupełnie) prawdziwa historia Lady Jane Grey. Książka Moja Lady Jane autorstwa Cynthii Hand, Brodi Ashton i Jodi Meadows to jedyna w swoim rodzaju opowieść fantasy osadzona w tradycji ustanowionej przez Narzeczoną dla księcia Williama Goldmana, której bohaterami są król niespecjalnie garnący się do królowania, jeszcze mniej garnąca się królowa i szlachetny rumak, a która nie grzeszy przesadnie nabożnym szacunkiem dla źródeł historycznych. Bo czasem nawet historii trzeba nieco pomóc.
Szesnastoletnia Lady Jane Grey, mająca niebawem wyjść za zupełnie obcego mężczyznę, wplątuje się w konspirację, celem której jest obalenie jej kuzyna, króla Edwarda. Ale Jane nie zawraca sobie głowy takimi błahostkami, skoro ma niebawem zostać królową Anglii.


lubimyczytac.pl 

Większość z nas zna historię Lady Jane Grey, a jeśli nie to przytoczę fragment jej biografii. Jane jest znana z tego, że przez dziewięć dni była królową Anglii. Zasiadła na tronie Wielkiej Brytanii po śmierci jej kuzyna Edwarda, który zmienił linię sukcesji na nią i jej męskich potomków. Jednak jego plan nie był przemyślany. Siostra Edwarda Maria Tudor nie uznała nowej królowej i zaczęła zbierać swoją armię, aby po dziewięciu dniach panowania nowej władczyni, zrzucić ją z tronu. Później Jane Grey wraz z mężem zginęła w Tower poprzez ścięcie. 

Każdemu głupcowi wydaje się, że jest mędrcem, tymczasem tylko mędrzec wie, ze jest głupcem.

 Wróćmy jednak do powieści Moja Lady Jane. Miałam okazję ją przeczytać dzięki portalowi czytampierwszy.pl. Książka opowiada inną historię Lady Jane Grey. Pierwsza część jest utrzymana w ryzach historii (z małym dodatkiem fantastyki), a druga przedstawia o wiele ciekawsze zakończenie historii Jane. Jane to wspaniała dziewczyna, która nie widzi świata poza książkami. Kolejnym narratorem, który opowiada historię jest Gifford, mąż Jane. Bohaterka poznaje go dopiero na ślubnym kobiercu. Choć na początku nie żywią do siebie sympatii, stopniowo przełamują pierwsze lody. Ostatnią postacią, którą warto wymienić to Edward, król Anglii i kuzyn Jane. To przez jego nieprzemyślane decyzje zaczyna się walka, w której wielu bohaterów będzie brać udział.

Miłość nie oczyma patrzy, ale sercem,
A Kupidyn skrzydlaty wiecznie trwa w rozterce.

Autorki świetnie się spisały łącząc historię Jane z odrobiną fantastyki. Świat w jaki zostajemy wciągnięci jest interesujący i niekiedy zaskakujący. Akcja jest bardzo wciągająca. Jeśli się zacznie czytać nie można się oderwać. Powieść cały czas trzyma w napięciu aż do ostatniej strony. Lekko napisana książka jaką jest Moja Lady Jane, pochłonie każdego bez względu na wiek i upodobania czytelnicze.


Moja Lady Jane dostaje ode mnie 8/10 gwiazdek

Liczba stron: 432
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: lipiec 2017



Dlaczego nie będę pojawiać się tu często?

Jak niektórzy za was wiedzą (lub nie) zaczęłam liceum. Zaczynam lekcje o 7:30, a niekiedy kończę dopiero o 16, później jeszcze powrót autobusami. Więc nie gniewajcie się, że nie jestem obecna w internetach począwszy od Instagrama, a kończąc na blogu. Z góry dziękuję wam za wyrozumiałość i cierpliwość do mnie. Buziaki! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz