sobota, 19 sierpnia 2017

7 read up - moje plany czytelnicze


Zapewno większość słyszała o maratonie czytelniczym 7 read up organizowanym przez Wybredną Marudę. Dowiedziałam się o nim kilka dni temu i postanowiłam wziąć udział. Jeszcze nie uczestniczyłam w żadnym maratonie, więc trzymcie kciuki za to, żeby wszystkie poniższe książki udało mi się przeczytać.

Jeśli ktoś nie wie, czym jest 7 read up to odsyłam do filmiku Marty (link), gdzie wszystko wyjaśnia.
W tym roku Marta losowała wyzwania ze słownika języka polskiego i powiem, że wyszło całkiem zabawnie.


1. The Secret Garden [ze słownikiem], Frances Hodgson Burnett

Wybrałam tę książkę, gdyż według mnie pasuje ona do wyzwań niewyżyty i klasyczny, choć do tej drugiej kategorii mam jeszcze inną książkę, gdyby został mi czas. Niewyżyty dlatego że właśnie taki na początku był Collin Craven, a klasyczny to chyba wiadomo dlaczego. 




2. Sekret w ich oczach, Eduardo Sacheri

Książka ta od dawna zalega na mojej półce, dlatego postanowiłam przeczytać podczas tego maratonu. Dopasowałam ją do kategorii paraliżować, gdyż mamy tutaj kryminał, który może nas sparaliżować, choć tego jeszcze nie wiem.




3. Wyspa Potępionych, Melissa De La Cruz

Wybrałam tę książkę do dwóch kategorii gdziekolwiek i powstawać. Do pierwszej z nich dlatego że tytuł kojarzy nam się z miejscem - Wyspą Potępionych. Drugie słowo odnosi się do tego, że ta książka jest początkiem serii o dzieciach złoczyńców.




4. Inferno, Dan Brown

Książkę zaczęłam czytać już dawno temu, ale nie miałam motywacji jej dokończyć, może teraz mi się uda. Odnosi się ona też do pary kategorii ważniak i sprawa. Ważniak, ponieważ Robert Langdon wydaje się być typem takiej osoby, a sprawa, bo właśnie ją rozwiązują bohaterowie.




*5. Wichrowe wzgórza, Emily Bronte

Jeśli jeszcze znajdę czas, to dodatkowo przeczytam Wichrowe Wzgórza, jako uzupełnieni kategorii klasyczny. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki, dlatego chciałabym zapoznać się z jej twórczością.





Jeśli moje plany się powiodą to przeczytam około 1850 stron. Spełniając przy tym 7 wyzwań. 
Jak wyglądają wasze tbr na 7 read up?

15 komentarzy:

  1. Powodzenia!
    Co do Wyspy potępionych - bardzo polecam, tak jak Tajemniczy ogród.
    Ja również biorę udział.
    Zapraszam na moj stosik:)
    https://zakatekfangirl.blogspot.com/2017/08/mroz-przejmuje-ten-maraton-i-plany-na.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za te książki zabierała się od dawna. Oglądałam ekranizacje obu i bardzo przypadły mi do gustu. Teraz tylko czytać😉
      Bardzo ciekawe książki wybrałaś. Jeszcze nie czytałam Mroza, ale chyba w końcu coś kupię i przeczytam. W Niezgodnej faktycznie są tacy ważniacy☺

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja też, choć przeczytałam około 100 stron gdzieś w marcu, podobało mi się. Właśnie tę książkę poleciła mi kuzynką, która ma podobne gusta czytelnicze☺

      Usuń
  3. Trzeba przyznać, że w tym roku Marta dała nam twardy orzech do zgryzienia jeżeli chodzi o te kategorie. :)
    Ja wciąż staram się dopasować książki do tych słów, mam nadzieję, że zdążę to zrobić przed poniedziałkiem. :D
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Fałszywy pocałunek”

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam nielada problem z dopasowaniem. Na pewno dasz radę! Trzymam kciuki i życzę powodzenia☺

      Usuń
  4. Wichrowe sa cudowne a Inferno teez chce czytac:) powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!☺ Mam nadzieję, że uda mi się wszystko przeczytać 😉

      Usuń
  5. Kiedy się zaczyna 7 reda up? Nie mam żadnych planów i w związku z tym nie wiem, czy w ogóle wezmę udział, choć przyznam, że przydałoby się nadrobić trochę, bo lista nieprzeczytanych książek w mojej biblioteczce ciągle rośnie :/

    Pozdrowionka!
    tysiac-zyc-czytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie informacje są ma filmie u Wybrednej Marudy, ale zaczyna się 21.08 i kończy 27.08 ☺

      Usuń
  6. Życzę powodzenia! :)
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    http://zaczytanapielegniarka.blogspot.com/2017/08/niestraszna-groza-gaeziste-artur.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zwykle przespałam wszystko!
    Całkowicie zapomniałam o tym wyzwaniu. No nic, trudno.
    Będę trzymać kciuki za Ciebie ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ambitne plany!
    Czytałam "Inferno" i poziomem ciutkę odbiega od innych ksiązek Browna, ale i tak to świetna powieść :)
    Obserwuję!
    Pozdrawiam ciepło! :)
    Kasia z niekulturalnie.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Inferno! <3
    Wichrowe wzgórza! <3
    Mam nadzieję, że ci się udało sprostać tbrowi :D


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę same świetne pozycje! Miłego czytania!
    Pozdrawiam, justforthedream11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń